Iedereen heeft er weleens van gehoord: Parker pennen. De luxe, gestroomlijnde pennen waar je eigenlijk altijd langs loopt als je ze ziet liggen in een etalage in de winkel omdat je weet dat je ze toch niet gaat kopen. Het is een mooie pen. De Parker naam brengt een bepaalde waarde met zich mee waardoor de pennen gezien worden als een luxe item. Het is zo’n item dat leuk is om cadeau te geven of te krijgen maar wat je niet zomaar voor jezelf zou kopen.

Personalisatie

De pennen komen in verschillende uitgaven en verschillende kleuren. De luxe Parker pen kan dan ook helemaal afgestemd worden op persoonlijke smaak en voorkeur. Dit zorgt ervoor dat het alleen nog maar aantrekkelijker is om een Parker pen cadeau te doen. Door een zo’n pen te geven kan je laten zien dat je degene waaraan je het geeft ook echt kent en dan ook goed hebt gelet op hun smaak en voorkeuren. Het is een persoonlijk cadeau waarmee je laat zien dat je iemand echt kent. 

Verschillende generaties

Misschien is het een generatie ding, misschien komt het door het feit dat er gewoon weinig communicatie is in de vorm van handgeschreven brieven en post, maar het investeren in een goede pen lijkt iets te zijn van de vorige generatie. Het was heel normaal om een goede pen in bezit te hebben, om te investeren in een pen die lang mee zou gaan en van kwaliteit was. Tegenwoordig is dit helaas gewoon niet meer zo vanzelfsprekend. Het is nu heel normaal om bijvoorbeeld een verjaardagskaart te versturen via een online platform, waarbij de persoonlijke tekst die erin gezet wordt gedrukt wordt in plaats van zelf geschreven met de hand.

Persoonlijke vorm van communicatie

Toch komt het in bepaalde groepen wel weer terug, het schrijven van brieven. Er is een deel van de jongere generatie die inziet hoe leuk en impactvol het schrijven en ontvangen van een handgeschreven, persoonlijke brief kan zijn. Deze mensen willen, door de drukte en chaos van de online communicatie heen, een plek creëren waar een meer persoonlijke vorm van communicatie terug kan komen. Voor deze mensen, dit kleine groepje, is het een leuk idee om te investeren in een goede kwaliteit pen.

Persoonlijke connecties

Misschien is het ook wel zo dat er eerder gekozen wordt voor een handgeschreven brief of post als de schrijver in bezit is van een goede pen. Een pen waarvan zij weten dat deze goed schrijft, op de juiste manier in de hand ligt en waarmee zij weten dat zij mooi kunnen schrijven. Het zou best kunnen dat de jongere generaties terug zullen pakken naar deze ouderwetse manier van communicatie als zij weten welke waarde, sentimentele en persoonlijke, hierbij te pas komt. De persoonlijke connectie die je voelt als je een handgeschreven brief ontvangt is toch niet hetzelfde als wanneer er via de e-mail of whatsapp een berichtje binnen komt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.